Programozd a jövőd!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az informatikai pálya népszerűsítésére és a szektor munkaerő-hiányának csökkentésére elindította „Programozd a jövőd!” projektjét, melynek egyik kiemelt célja, hogy megismertessük és közelebb hozzuk a fiatalokhoz azt a szakmát, amely alapjaiban határozza meg jelenünket és jövőnket. Ennek a projektnek a keretein belül valósult meg 2017. november 28-án nálunk az a rendhagyó informatika óra, amelyről az alább olvasható élménybeszámoló is szól. A gimnázium mindig nyitott az új módszerek megismerése és alkalmazása terén, így a diákok visszajelzései alapján fontosnak tartjuk ezeknek az élménypedagógiai informatikai eszközöknek a beszerzését. Reményeink szerint a második félévben már minden érdeklőd diákunknak lehetősége lesz bekapcsolódni nem csak a jövője, hanem a  microbitek programozásába is..

“Iskolánk 11. és 12. informatika tagozatos diákjai a múlt hét folyamán részt vehettek egy izgalmas és nagy érdeklődést keltő „előadáson”. Czoch András(Serpentarius Software), Cook ahogyan mi szólítottuk, egy nem mindennapi interaktív programmal lepett meg minket, mellyel megváltoztatta a programozásról alkotott képünket. Nem volt szükség száraz, sokat nem mondó kódokra, kódnyelvekre, hogy végre tudjuk hajtani a feladatokat, hiszen egyszerű volt, tanáraink pedig féltékenykedve ugráltak körbe, és irigykedve nézték, ahogy a diákok eljátszanak az idáig ismeretlen kütyükkel. Egy online webfelületen kellett dolgoznunk, melynek eredménye azonnal megjelent az előzőleg a számítógéphez csatlakoztatott „microbiteken”. A diákokról pedig mindenki tudja, hogy a kreativitásuk határtalan, így az alapok elmagyarázása után elszabadult a pokol. Villództak a fények, csipogó hangoktól zengett a terem, melyhez csupán az idáig tanult programozási ismereteink elégnek bizonyultak. Néhányan még a robotoknak is be tudták programozni az utasítást, így percek alatt robotcsata alakult ki a padok között. Mindezt alig másfél óra leforgása alatt. Elképzelhetetlen mire lennénk képesek, ha az iskolánk beszerezne egy kezdő csomagot ezekből az eszközökről. Felemelő érzés volt azonnal látni a munkánk eredményét, remélem a jövőben lesz még lehetőségem hasonló kütyükkel dolgozni.

 

   

Az informatika nem mindig izgalmas, ezért jó érzés néha kiszakadni a képernyők elől és gyermeki rácsodálkozással ismét beleszeretni. Az érettségire készülő diákok pedig pihenhettek egy kicsit a gyakorlások és feladatok között, hiszen erre is szükségünk van. Kitörhetett belőlünk a gyermek és elszórakozhattuk anélkül, hogy bárki elítélt volna. Ez a bemutató csak egy parányi része volt a robotikának, így én különösképp élveztem, hiszen ilyen irányba szeretnék tovább tanulni. Visszanyertem a lelkesedésem, mely az idő folytán elveszett valahol az érettségire való készülődés közben. Remélem a Madách hamarosan vásárol ilyen szerkezeteket, én lennék az első, aki megrohamozná a számítástechnika termeket.”

Somodi Flóra

12.C osztályos tanuló

 

Ez is érdekelhet ...