Erasmus+ pályázataink
Ezen az oldalon válogatás található Erasmus pályázatainkból.
Az önálló Erasmus oldalunk itt vagy az Erasmus+ logóra kattintva érhető el.
https://madacherasmus.wixsite.com/erasmus
„Új dimenziók egy innovatív bázisintézményben”„New dimensions in an innovative base institution”Erasmus+ KA1Köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása
A projekt időtartama:
2020. augusztus 1-től 2022. június 30-ig
Iskolánk 2020-ban is támogatást nyert a köznevelési intézmények munkatársainak mobilitására benyújtott pályázaton.
Olyan projektet állítottunk össze, mely az előző projektünk folytatásaként módszertani megújulást segítve szolgálja iskolánk fejlesztését.Az Erasmus+K1 program a minőségbiztosítást, az innováció erősítését, elsősorban a természettudományos tantárgyakhoz kapcsolódó módszertani megújulást segítette.A pályázatnak köszönhetően 13 kollégánk vehet részt külföldi továbbképzésen. A kollégák nyári egy-két hetes kurzusokon vettek részt. A résztvevők a kurzuson tanult módszereken túl megismerhették más országok oktatási rendszerét, kultúráját, értékeit, módszertani és idegen nyelvi kompetenciáik fejlődtek elsősorban.A pandémia miatt 2020 nyarán csak Weixelbaum Laura kolléganőnek volt lehetősége a mobilitást megvalósítani. Az ő beszámolója hamarosan itt olvasható.
Erasmus+ KA1
Köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása
A projekt időtartama:
2020. augusztus 1-től 2022. június 30-ig
Iskolánk 2020-ban is támogatást nyert a köznevelési intézmények munkatársainak mobilitására benyújtott pályázaton.Olyan projektet állítottunk össze, mely az előző projektünk folytatásaként módszertani megújulást segítve szolgálja iskolánk fejlesztését.Az Erasmus+K1 program a minőségbiztosítást, az innováció erősítését, elsősorban a természettudományos tantárgyakhoz kapcsolódó módszertani megújulást segítette.A pályázatnak köszönhetően 13 kollégánk vehet részt külföldi továbbképzésen. A kollégák nyári egy-két hetes kurzusokon vettek részt. A résztvevők a kurzuson tanult módszereken túl megismerhették más országok oktatási rendszerét, kultúráját, értékeit, módszertani és idegen nyelvi kompetenciáik fejlődtek elsősorban.A pandémia miatt 2020 nyarán csak Weixelbaum Laura kolléganőnek volt lehetősége a mobilitást megvalósítani. Az ő beszámolója hamarosan itt olvasható.
A TERVEZETT MOBILITÁSOK
A 13 kolléga tervezett mobilitása:
Binder Zsuzsanna – Görögország, Kréta
Boda Mária – Egyesült Királyság, Scarborough
Duhonyi Anita – Norvégia
Faragó Tünde – Ausztria, Bécs
Hász Zsófia – Olaszország, Firenze
Horváth Edit – Izland, Reykjavik
Horváthné Strommer Éva – Ausztria, Bécs
Incze Katalin – Olaszország, Otranto
Molnár Rita – Olaszország, Otranto
Piroska István – Olaszország, Firenze
Sajgó Emese – Portugália, Lisszabon
Szőke László – Olaszország, Firenze
A térképen
A térkép forrása: www.terkepek.net
Az aktív képet a továbbképzésen tanult Thinglink programmal készítette: Horváth Edit
DISSZEMINÁCIÓ
A mobilitásokat követően a résztvevők disszeminációs rendezvényeinken megosztják a tapasztalataikat, szerzett ismereteiket az érdeklődőkkel. (Kutatók éjszakája, Erasmus Nap(ok), bemutató órák és műhelymunkák.
ErasmusNap – 2020. október 15.
A fenti linken részletesen megtalálható programsorozatunk Weixelbaum Laura kolléganő disszeminációs programjával.
„Changing places. Teaching secondary school students to become active citizens in a multicultural, multilingual Europe„
Erasmus+ KA229 Iskolai, óvodai partnerségi projekt
A projekt időtartama:
2019. december 01-től 2021. november 30-ig
A 2019/2020. tanévben a Váci Madách Imre Gimnázium két Erasmus K2 projektet valósít meg. Az egyiket magyar nyelven koordinátori szerepben, a másikat angol nyelven résztvevői szerepben.
Partnerként veszünk részt egy német és egy spanyol iskolával megvalósítandó projektben.
Partneriskoláink:
Alfred Wegener Schule, Kirchhain (Németország) – a koordinátor intézmény
Centro Ensenanza obligatoria Rey Juan Carlos I, Kanári szigetek, Valleseco (Spanyolország)
Az angol nyelvű projekt címe: Changing places. Teaching secondary school students to become active citizens in a multicultural, multilingual Europe.
A A 2019/20. és a 2020/21. tanévben bonyolítjuk le Erasmus K2 angol nyelvű projektünket egy német és egy spanyol középiskolával. A pályázat témája történelmi-szociológiai-néprajzi témájú, címe: Changing places. Pl. a magyarországi projektesemények témája a máshonnan ideérkező, itt letelepedő népek, mára magyarországi kisebbségek (német, szerb, görög, szlovák stb.) helyzete, illetve a történelem során bekövetkező helyzetváltoztatások oka (pl. királyi-nemesi családok gyermekeinek sorsa stb.)
A diákok együttműködésén alapuló projekt egy 2018-as tenerifei Erasmus + K2 konferencia eredményeképp jött létre a projektet koordináló németországi Alfred Wegener Schule (Kirchhain), a spanyolországi Centro Ensenanza Obligatoria Rey Juan Carlos I. (Valleseco) é a Váci Madách Imre Gimnázium (Vác) tanulói és tanárai között.
A projekt 2019. december 1-jén indult.
Mobilitások:
A projektben 6 alkalommal kerül sor mobilitásra.
1. találkozó: Kirchhain, 2019. december 15-20.
2. találkozó: Valleseco, 2020. február 10-16.
3. találkozó: Vác, 2020. május 24-30. A koronavírus járvány miatt elmaradt.
4. találkozó:
5. találkozó:
6. találkozó:
„Mesterségem címere”
Erasmus+ KA229 Iskolai, óvodai partnerségi projekt
A projekt időtartama:
2019. október 1-től 2021. szeptember 30-ig
Iskolánk ebben a tanévben is támogatást nyert a az Iskolai, óvodai partnerségek Erasmus+KA229 pályázattípusban.
Koordinátorként veszünk részt a három határon túli magyar iskolával megvalósítandó projektben.
Partneriskoláink:
Áprily Lajos Főgimnázium, Brassó (Románia)
Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium, Zenta (Szerbia)
Szondy György Gimnázium, Ipolyság (Szlovákia)
Mobilitások:
A projektben 6 alkalommal kerül sor mobilitásra.
Nyitó találkozó: Vác, 2019. október 24-26.
4 helyszín, 4 tábor 4-4 diákkal
Záró találkozó: Brassó
2019-ben a nyitótalálkozót és az ipolysági tábort sikerült megvalósítanunk. Az első 2020-as programot, a zentai tábort 2020 márciusára terveztük. A házigazdák mindent előkészítettek, mindenki készült az utazásra, de a járvány miatt az utolsó pillanatban meghiúsult. A projekt ezután online folytatódott.
Az online időszakban a három táborra tervezett feladatok jelentős részét megvalósítottuk. Már nagyon vártuk, hogy ismét személyesen találkozzunk, mely 2021 nyarán lehetővé vált.
„21. századi technológiákkal és élménypedagógiával
a diákok tanulási motivációjáért”
„Let’s get motivated by using 21st century technics
to make teaching and learning an experience”
Erasmus+ KA1
Köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása
A projekt időtartama:
2019. június 15-től 2020. június 14-ig
Iskolánk ebben a tanévben is támogatást nyert a köznevelési intézmények munkatársainak mobilitására benyújtott pályázaton.
A pályázatot író team tagjai, Dobó Katalin, Boda Mária, Nemes Éva és Csolák Veronika olyan projektet raktak össze, mely módszertani megújulás révén szolgálja iskolánk fejlesztését.
Az Erasmus + program alapelvei a minőség, az innováció erősítése, a nyelvtanítás és nyelvtanulás fejlesztése. Ennek szellemében fogalmaztuk meg a pályázatunk tartalmát is.
Projektünk célkitűzése, hogy a tanulók modern szemléletű oktatásban részesülhessenek. Célunk széles látókörű, logikusan gondolkodó, rendszerszemléletű európai polgárok nevelése; valamint az idegen nyelvi kompetencia fejlesztése, a korszerű módszertani oktatási anyagok, gamifikáció, IKT-eszközök, médiatartalmak és módszerek megismerése és használata.
Ezt négy miniprojektre tagolva állítottuk össze:
élménypedagógia
küzdelem a korai iskolaelhagyás ellen
info-kommunikációs kihívások
kultúra-civilizáció
A pályázat keretében 16 kollégánk vehetett részt külföldi továbbképzésen.
A kollégák nyári egy-két hetes CLIL, metodikai, nyelvi illetve IKT-kurzusokon vettek részt. A résztvevők a kurzuson tanult módszereken túl megismerhették más országok oktatási rendszerét, kultúráját, hagyományait, értékeit. A 2019/2020-as tanévben disszeminációk, különböző programok során terjesztetik a tanultakat.
MOBILITÁSOK
A 16 kolléga beszámolója itt tekinthető meg.
Binder Zsuzsanna – Franciaország, Montreuil Bellay
Boda Mária – Egyesült Királyság, Scarborough
Csolák Veronika – Görögország, Korfu
Diószeghy Rita – Olaszország, Firenze
Dobó Katalin – Észak-Írország, Belfast
Duhonyi Anita – Finnország, Joensuu
Gál Zoltán – Izland, Reykjavik
Hász Zsófia – Spanyolország, Barcelona
Horváth Edit – Írország, Dublin
Incze Katalin – Olaszország, Otranto
Ivánszky Ágota – Németország, Regensburg
Molnár Rita – Olaszország, Otranto
Nemes Éva – Észak-Írország, Belfast
Rak Ildikó – Franciaország, Vichy
Sajgó Emese – Franciaország, Biarritz
Weixelbaum Laura – Svédország, Stockholm
A térképen
A térkép forrása: www.terkepek.net
Az aktív képet a továbbképzésen tanult Thinglink programmal készítette: Horváth Edit
DISSZEMINÁCIÓ
A kompetenciák és a módszertani ismeretek fejlődésének területén reméljük a projekt egyéni, közvetlen hatásait, de a tanulókat érintően a tanuláshoz fűződő motivációjuk megerősödésére is számítunk, amennyiben a mobilitásban résztvevők a megszerzett ismereteiket a napi munkájukba is beépítik.
A tanév során megosztottuk az új ismereteinket a nevelőtestülettel, a diákokkal illetve a külső kapcsolatainkkal. Erre több alkalmat is felhasználtunk: Kutatók Éjszakája, Erasmus nap(ok), bemutató órák és műhelymunkák. Ezekre havi rendszerességgel került sor.
Szeretnénk a bázisintézményi pozíciónkat felhasználva minél szélesebb körben továbbadni tapasztalatainkat a jövőben is.
Arra buzdítottunk minden kollégát, hogy ragadják meg ezeket a lehetőségeket és kapcsolódjanak be a projektünk disszeminációs tevékenységébe. Hiszen akkor tudnak megvalósulni a célkitűzéseink, ha tovább tudjuk adni az ismereteinket.
A programok közül néhány:
Kutatók éjszakája – 2019. szeptember
Iskolánk hagyományosan részt vesz a Kutatók éjszakája programsorozatban.
Regisztrációhoz kötött programjainkon kívül az Erasmus teremben e program résztvevő által ősszeíállított kvíz kérdéssorait tölthették ki az érdeklődők.
ErasmusNap – 2019. október 10.
A fenti linken részletesen megtalálható programsorozatunk.
Őszi Pedagógiai Napok – 2019. november 05.
Az országos rendezvényéhez csatlakozva a kollégák bemutató órákat, foglakozásokat tartottak belső és külsős érdeklődőknek. (Binder Zsuzsanna, Boda Mária, Hász Zsófia)
Erasmus+ tájékoztató Nap – 2019. november 07.
A Váci Tankerületi Központ és a Tempus Közalapítvány által szervezett rendezvényen Boda Mária mutatta be iskolánk Erasmus+ pályázatait, A résztvevők megtekinthették a rendezvényen újra felállított kilállítást is, melyet Horváth Edit az ErasmusNapra állított össze a 2019-es mobilitásokról.
2019. december
Nagy érdeklődés kísérte Gál Zoltán Izlandról szóló előadását, valamint Csolák Veronika robotika foglalkozását.
2020. január
A diákok számára rendeztünk az iskolánk Erasmus+ pályázataival, az EU-val, illetve tagországaival kapcsolatos vetélkedőt.
2020. február 13.
Szakmai találkozóra került sor, melyet az újlatin nyelvi munkaközösség munkatársai az intézményi Tehetségpont Program keretében szerveztek.A találkozó témája a 2019-es ERASMUS+ pályázatban részvevő kollégák disszeminációja volt: Módszertani megújulás Biarritzban (Sajgó Emese), A videó felhasználása a nyelvtanításban (Rak Ildikó), Gamification (Binder Zsuzsanna).
Február 24-én Boda Mária Törökbálinton tartott képekkel illusztrált kiselőadást az iskolánkban épp folyamatban lévő vagy már lezajlott Erasmus+ projektekről.
A hallgatóság különböző tankerületeknél dolgozó munkatársak voltak.
Projektünk során 16 mobilitás valósult meg 16 kolléga (15 pedagógus és az iskola pszichológusa) részvételével.
Pályázatunk elsődleges célja mind a diákok, mind az őket tanító kollégák motiválása. Ha színesebb órákat tartunk, feltöltődve, új módszerekkel felfegyverkezve, akkor diákjainknak is élvezetesebb foglalkozásokat tudunk tartani.
A mobilitásokban résztvevők nagy számára való tekintettel a könnyebb átláthatóság miatt négy mini projektet alakítottunk ki, négy különböző területre fókuszálva: IKT eszközök, tudományok, kultúra és motiváció köré gyűlt négy-négy kolléga. Arra is ügyeltünk, hogy a tanított tárgyak se szerepeljenek duplán, hogy minél többfajta területről tudjunk jó gyakorlatokat begyűjteni. Miután csoportjaikban kidolgozták az elérendő célokat, egyenként különböző kompetenciák fejlesztésére koncentráló tanfolyamokat választottak, az átfedéseket kizárva. Ily módon 10 különböző országba jutottunk el Angliától Finnországon keresztül Görögországig, ahol 5-14 napos kurzusokon vettünk részt. Legfőbb célunk a tanári ismeretek bővítésén keresztül a diákok kompetenciáinak fejlesztése, az uniós értékek iránti érzékenyítés, a motiváció növelése és az IKT-kompetenciák fejlesztése volt a tanulókban és projektszkeptikus kollégákban egyaránt. A mérések szerint ez sikerült. (Nem mellékes, hogy a mérésekre felhasznált tesztek készítését az egyik kolléga a kurzusán tanulta.) A vezetőség óralátogatásai és a sikeres tanári minősítési eljárások alkalmával tapasztalható az új módszerek tananyagba való beépítése.
A diákok fejlődése a legfőbb bizonyítéka a projekt hatásosságának. A projekt során megszerzett új tanári ismeretek, a fejlődő tanári kompetenciák hatására a diákkompetenciák is fejlődnek, ezáltal az oktatási folyamat hozzáadott-értéke nőtt. A diákok tapasztalhatják tanáraik nyitott gondolkodását, gyarapodó metodikai ismereteik alkalmazását a tanórákon: az érdekes módszerek, a személyesen elmondott és az iskolai honlapon közzétett élménybeszámolók, a lelkesedés, a tanuláshoz való pozitív hozzáállást, a motivációt erősíti a diákokban.
A tanév során több diák sikeres eredményekkel vett részt a különböző nyelvi versenyeken, OKTV-n. A továbbképzéseken részt vevő kollégák példaként járnak elől számukra az egész életen át tartó tanulás, önképzés illusztrálásában, ezzel megcélozva az iskolát elhagyó tanulók számának csökkenését. A tananyagba beépített új módszerek, információk a diákokat a nyelvvizsgán és az érettségin sikeresebb eredmények elérésében segítette. A létrejött diákcserék, levelezések pedig lehetőséget nyújtanak számukra az idegen nyelv gyakorlására, más nemzetbeli társaik értékeinek, életmódjának megismerésére, szociális készségük fejlődésére.
SUMMARY OF THE PROJECT
During our project 16 mobilities have been realized with 16 participants (15 teachers and the school psychologist).
The primary goal of the project is the motivation of our students and colleagues. If we offer better classes with new methods, if the teachers are ‘armed’ with modern techniques, our students can take part in more enjoyable lessons.
Considering the numerous part-takers and for better transparency we developed four mini-projects focusing on four different fields: ICT solutions, science, culture and motivation, with four colleagues working on each. We put an emphasis on the different subjects taught in our school (not to have several teachers in the project teaching the same subject), as we wanted to gain good practices from as many different fields as possible. After each group had set out their target, they chose courses concentrating on distinct competencies to develop, to exclude overlap. This way we got the chance to travel to countries like England, Finland or Greece (just to mention some), where we took part in 5-14-day-long courses.
Our main aim besides expansion of students’ competencies through the development of teacher’s methodological thesaurus was sensitization towards EU values, enhancing motivation, improving ICT competencies of students and project-sceptical colleagues. According to measurement, we were successful. (Tests used here were acquired on an Erasmus course as well.) During management and qualification visits of classes it is obvious that new methodology is implemented in everyday teaching practice.
The efficiency of the project is best confirmed by the development of the students. Knowledge gained by the teachers through the project, improving teacher competencies faster the progression of student competencies, thus added value of educational process is growing. Students can experience the open-mindedness of their teachers, their thriving methods in the class. The interesting methods, the stories told by them personally, the travelogues on school websites, their enthusiasm all strengthen the positive attitude towards learning and motivation of students.
During the school year many students have taken part in language competitions successfully. Teachers who take part in courses like the ones in this project set an example in life-long-learning, illustrate self-instruction aiming to reduce the number of early school-leavers. New methodology planted in our curriculum has assisted students to obtain better results at language exams and matura examination.
„The more you learn the more you know”
Erasmus+ KA2 projekt (2018.)
A projekt időtartama:
2018. szeptember 1-től 2019. augusztus 31-ig
Az Erasmus +KA2 pályázatunk egy török iskolával szeptember 1-jén indult el, és az Európai Unió Európai Örökség évéhez kapcsolódik.
A török partner iskola az isztambuli BURHAN FELEK ANADOLU LISESI.
A projektben a prioritások:
az Európai Kulturális Örökség értékei a társadalom és oktatásügy területein
iskolai szinten: a tanulók kulcskompetenciáinak, idegen nyelvi és számítógépes ismereteik fejlesztése
Ennek megfelelően a Kulturális Örökséghez kapcsolódó programokat szervezünk, másrészt törekszünk a diákok idegen nyelvi és számítógépes ismereteinek fejlesztésére.
Minden pályázathoz erre az oldalra is feltöltöttünk egy-egy beszámolót.
Megvalósult programok
- Összes
- KA101 2019
- KA101 2020
- KA229 2018
- KA229 2019 magyar
- KA229 német-spanyol
Boda Mária
Boda Mária Reykjavík 2021. augusztus 22-28. Improving English skills from B1 to B2 level Iskolánk a 2020-as évben is nyert tanártovábbképzési kurzusokon való részvételekhez …
Zenta 2021
Zentai tábor 2021. augusztus 15-20. A 2021. augusztusában öt madáchos diák (Novák Emma, Faluhelyi Máté, Szugyiczki Ádám, Hinger Bence, Lámfalusi Kincső) vett részt az Erasmus …
Kirchhain 2019 december
Az első mobilitásra 2019. december 15-20. között került sor a német koordinátor partneriskola szervezésében. A német program szervezője-koordinálója Caroline Sala tanárnő. A projektet alapos szervezőmunka …
WEIXELBAUM LAURA
SMILE – Továbbképzés Stockholm 2019. augusztus 4-10. A svédországi Stockholmban tartott SMILE tanfolyamunknak négy tanára volt. Először az én csoportommal legtöbbet foglalkozó David Powell, aki …
Nyitórendezvény. Kutatók éjszakája
2018. szeptember 28. Az ősz mindig sok programmal indul iskolánkban, és még a tanításba/tanulásba is bele kell rázódnunk. Mégis minden évben örömmel veszünk részt az …