TAVASZI PEDAGÓGIAI NAP a Váci Madách Imre Gimnáziumban

2022. április 05-én kedden 14.30-tól

Az OH Budapesti POK bázisintézményeként újra szakmai délutánt tartunk iskolánkban két témakörben.

1. Boldog iskola 14.30-16.00

Iskolánk 2019-ben csatlakozott a Boldogságóra programhoz, melynek célja a boldogság erősítése, a gyerekek szociális és érzelmi rugalmasságának fejlesztése, a pozitív pszichológia térnyerése. Tíz témakörön keresztül haladva mutatja be előadónk a boldogságfokozó technikákat. A három különböző korcsoportnak készült könyv közül a 14-20 éveseknek készült kézikönyvből végzünk egyéni, páros és kiscsoportos feladatokat az alábbi témákban: a hála, az optimizmus, a társas kapcsolatok, a jó cselekedet, célok kitűzése, a megküzdés, az apró örömök, a megbocsátás, a testmozgás, a fenntartható boldogság.

Előadónk, Bednarikné Kiss Krisztina a Boldog iskola program koordinátora iskolánkban, rendszeresen tart boldogságórákat osztályfőnöki órákon és kezdeményez iskolaszintű megmozdulásokat. A műhelyfoglalkozáson megtudhatjuk, hogyan lehet csatlakozni a programhoz, milyen képzés szükséges hozzá és miért előnyös ez a gyerekek és a pedagógusok számára.

Jelentkezés az alábbi linken 2022. április 1. 16 óra:

https://forms.gle/cypWQjoiBpYSXkvZ9

2. Zöld Föld fenntarthatósági tankönyv bemutató előadás és
a tankönyv alkalmazási lehetőségei 14.30-16-30-ig

A fenntarthatóság tanításához, tanulásához hiánypótló Zöld Föld tankönyv, munkafüzet és mobiltelefonos alkalmazás megismertetése, a pedagógiai koncepció bemutatásával. Az alkotás folyamatát és a tankönyvet a tankönyv társszerzője, Benicsek Mihály, iskolánk biológia-kémia szakos tanára mutatja be. A tankönyv formai és munkáltató szemlélete a diákokat aktív cselekvésre ösztönzi, formálja a diákok kritikus gondolkodását, fejleszti kooperativitásukat.

Olyan kérdéseket érintünk, hogy mitől modern szemléletű a Zöld Föld tankönyv? Összekapcsoljuk az elméleti tudást a hétköznapi alkalmazhatósággal. Nem cél a klímaszorongás erősítése, hanem hogy eszközt tudjunk adni a diákjainknak a megoldáshoz vezető úthoz, mi az, amit diákként tehetek, még ha cseppnek is tűnik a tengerben. A tankönyv célja, a mindennapi életünk környezetre gyakorolt hatásainak tudatosítása és arra való ösztönzés, hogy tudatosan alakítva az életvitelünket, sokat tehetünk a környezet állapotának megőrzésében és a fenntartható társadalom és életmód elterjedésében.

A műhelyfoglalkozás során közösen teljesítünk néhány kiválasztott tankönyvi, munkafüzeti feladatot, amely segíti a problémafelvetést és a megoldások közös keresésének együttműködésen alapuló megalkotását.

Milyen kérdéseket járunk körbe a műhelyfoglalkozás során? : Milyen foglalkozással indítsunk? Azaz milyen veszélyeket rejt a jelenlegi gazdasági, életviteli felfogás? Mi a klímaszorongás? Hogyan tehetünk ellene egyénileg és közösen? Mit tudok tenni én diákként, felelős állampolgárként a jelenért és a jövőért? Egyéni vállalásaim mellett miért fontos a közösség szemlélete és közös vállalásai?

Jelentkezés az alábbi linken 2022. április 1. 16 óra:

https://forms.gle/cypWQjoiBpYSXkvZ9

Scroll to Top